• Οχυρό Ρούπελ - Τα οχυρά καταλαμβάνονται, δεν παραδίδονται.
  • H μαγεία της Ελληνικής γλώσσας
  • Σπάρταθλον, ένας υπερμαραθώνιος στην Ελλάδα
  • Θερμοπύλες. 1700000 Πέρσες ενάντια σε 300 Σπαρτιάτες και 700 Θεσπιείς...
  • Ο μοναδικός οικισμός πάνω σε λίμνη στην Ελλάδα...
  • Η αρχαιότερη ελιά στη γη
  • Το αρχαιότερο παιδικό κάθισμα στην Ελλαδα και ίσως στον κόσμο..
  • Εκκίνηση στους αγώνες δρόμου στην αρχαία Ελλάδα
  • Αρειος Πάγος, Το αρχαιότερο δικαστήριο στον κόσμο
  • Η αφή της Ολυμπιακής Φλόγας
  • Το κλήμα του Παυσανία
  • Ασκληπιείο της Επιδαύρου ,ο χώρος όπου γεννήθηκε η ιατρική
  • Σπήλαιο Δυρού. Το ομορφότερο σπήλαιο στον κόσμο
  • Το σπήλαιο της Αλιστράτης: Αποκρυστάλλωση του χρόνου - Η απάντηση του σκότους στα έργα του φωτός.
  • Το αρχαιότερο νεκρομαντείο
  • Γεφύρι της Πλάκας ,το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια
  • Το μικρό φρούριο πάνω στο νησάκι των Αγίων Θεοδώρων.
  • Η μεγαλύτερη εκκλησία στην Ελλάδα
  • Ελιά Πεισιστράτου. 2.500 ετών
  • Μετέωρα μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο στο κόσμο
  • Ο αρχαιότερος Υπολογιστής στον Κόσμο.
  • Η μεγαλύτερη ελληνική σημαία στον κόσμο ΡΕΚΟΡ ΓΚΙΝΕΣ
  • Το παλιρροϊκό φαινόμενο της Χαλκίδας που παρατηρείται στον πορθμό του Ευρίπου
  • Η πυραμίδα στο Ελληνικό Αργολίδας , χρονολογείται με τη μέθοδο της θερμοφωταύγειας από το 2700 π.Χ.
  • Ο πρώτος Συνεταιρισμός με πλούσια κοινωνική προσφορά της νεότερης και σύγχρονης εποχής στον κόσμο.
  • Σχολή του Αριστοτέλη (2 xλμ από την Νάουσα) όπου και ο μέγας Αλέξανδρος μυήθηκε στη φιλοσοφία ,ποίηση, μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες.
  • Αχέροντας ένα πανέμορφο ποτάμι που πηγάζει από τα Σουλιώτικα όρη, σύμφωνα με την μυθολογία η τελευταία διαδρομή για τις ανθρώπινες ψυχές.
  • Σούλι - Σουλιώτικη Συμπολιτεία : Διατήρησαν για 200 χρόνια την ελευθερία του
  • « Η Αγία Σοφία της στερεάς Ελλάδος.».Το μοναστήρι του Οσίου Λουκά, χτίστηκε τον 11ο αιώνα μ.Χ
  • Η χαράδρα του Βίκου στο όρος Πίνδος , η βαθύτερη χαράδρα του κόσμου - Guinness Records 1997
  • Ρογκοβό Οβίρες ( Κολυμπήθρες). Βρίσκονται ανάμεσα στο μικρό και μεγάλο Πάπιγκο
  • Ισθμός Κορίνθου
  • Νέο Μουσείο Ακρόπολης
  • Λουτρά Υρμίνης
  • Νέα Επίδαυρος - Α΄ Εθνοσυνέλευση Ελλάδος
  • Όρκος Μανιατών στις 17 Μαρτίου 1821
  • Ο θολωτός τάφος του Ατρέως
  • Ισθμός Κορίνθου

    Ισθμός Κορίνθου

         Ο Ισθμός αποτελεί από την αρχαιότητα το κατεξοχήν στρατηγικό σημείο του ελλαδικού χώρου κι ένα από τα σημαντικότερα της Ανατολικής Μεσογείου. Η διάνοιξή του αποτέλεσε από την αρχαιότητα μείζον θέμα καθώς η δημιουργία της διώρυγας θα έλυνε πολλά προβλήματα και θα διευκόλυνε τη ναυσιπλοΐα και το εμπόριο.
          Έτσι, πρώτος συνέλαβε το έργο της διάνοιξης του Ισθμού ο τύραννος της Κορίνθου Περίανδρος, περί το 602 π.Χ., ο οποίος τελικά αρκέστηκε στη δημιουργία της διόλκου, αφού κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες της εποχής δεν τον άφησαν να υλοποιήσει το όραμά του.
    Εν συνεχεία ο Δημήτριος ο Πολιορκητής, ο Ιούλιος Καίσαρ, ο Καλιγούλας και ο Νέρων διαδοχικά μελέτησαν και επιχείρησαν τη διάνοιξη, όμως χωρίς επιτυχία. Μάλιστα ο τελευταίος, κατά το 67 μ.Χ., άρχισε εργασίες εκσκαφής χρησιμοποιώντας χιλιάδες εργάτες και προχωρώντας σε μήκος 3.300 μέτρων.
          Ο Ηρώδης ο Αττικός, οι Βυζαντινοί στη συνέχεια και οι Ενετοί τέλος ήταν οι "διάδοχοι" του Νέρωνα στο όραμα της διάνοιξης του Ισθμού, αφού επιχείρησαν με τη σειρά τους το μεγαλόπνοο έργο, αλλά εγκατέλειψαν την προσπάθεια για διάφορους λόγους.
    Τελικά, μετά την Τουρκοκρατία το νεοσύστατο ελληνικό κράτος εξέτασε σοβαρά την περίπτωση της διάνοιξης και πάλι. Το 1852 ο Λ. Λυγούνης, ο οποίος είχε διατελέσει διευθυντής των έργων του Νείλου, επεξεργάστηκε σχέδιο τομής του Ισθμού και κατέθεσε την πρότασή του στην Ελληνική Κυβέρνηση, ενώ δέκα χρόνια αργότερα ο Γάλλος μηχανικός Grimant De Caux κατέθεσε τις δικές του προτάσεις στην ελληνική βουλή. Αμφότερες όμως, κρίθηκαν από το ελληνικό κράτος ανεδαφικές.
          Όταν, όμως, το 1869 πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη της Διώρυγας του Σουέζ, η τότε Κυβέρνηση του Θρ. Ζαΐμη έλαβε επιτέλους την απόφαση τομής του Ισθμού κι ένα χρόνο αργότερα υπέγραψε σχετική σύμβαση με Γάλλους μηχανικούς, η οποία ωστόσο δεν είχε τύχη, ατόνησε και έτσι το 1881 το έργο κατακυρώθηκε στο στρατηγό Στέφανο Τυρρ μαζί με το προνόμιο εκμετάλλευσης της γέφυρας για 99 χρόνια. Η Διώρυγα της Κορίνθου αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών και εξυπηρετεί πλοία όλων των εθνικοτήτων.
          Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο περνούν τη διώρυγα 12.000 πλοία 50 και πλέον διαφορετικών εθνικοτήτων.
    ela2net
    GR  DE  EN